Onze werkwijze

Aanvraag

Als u interesse heeft in autoreclame ontvangen wij graag de volgende gegevens om een passend ontwerp en een offerte te maken:

  • Logo in vector bestand (EPS of AI)
  • Gegevens van het voertuig (merk, type, kleur en kenteken)
  • Wensen voor de reclame

 

Wij beginnen ermee eerst de juiste tekening van de auto te zoeken. Daarvoor is het handig dat wij het kenteken hebben zodat wij het juiste model en bouwjaar kunnen vinden. De tekening is op schaal en gebruiken wij om het ontwerp in de maken.

Voor we het ontwerp maken vinden wij het fijn om eerst een gesprek met de opdrachtgever te hebben om de wensen duidelijk te hebben en de mogelijkheden door te nemen. 

Na ontvangst van het eerste ontwerp is er de mogelijkheid om dingen aan te passen, totdat het ontwerp volledig naar wens is.

Aan de hand van dit ontwerp maken wij een offerte. Maar u kunt ook kiezen voor een standaardpakket met een vaste prijs.

 

Materialen

Zodra het ontwerp is goedgekeurd gaan wij bezig de benodigde materialen klaar te maken. Dit doen wij voordat het voertuig bij ons op locatie is zodat u deze maar zo kort mogelijk hoeft te missen.

 

Soorten folie

Er zijn verschillende soorten folie om te gebruiken voor autoreclame. Voor teksten en logo's wordt gebruik gemaakt van snijfolie. Dit is folie die in diverse kleuren leverbaar is en via onze Summa snijplotter in het gewenste model wordt gesneden. In grote lijnen zijn er twee soorten folie die elk een eigen productieproces hebben.

 

Gekalanderde snijfolie wordt gemaakt door het materiaal te walsen tot het de juiste dikte heeft bereikt. Het wordt onder druk vervormd en heeft als nadeel dat het weer terug wil naar zijn oorspronkelijke vorm. Dat is een eigenschap van PVC dat het goed vervormbaar is, maar als het verhit wordt weer terug gaat naar zijn oorspronkelijke vorm. Gekalanderde snijfolie heeft daardoor als nadeel dat het iets kan krimpen in de loop van de tijd. Om teksten kan er dan een restje lijm zichtbaar worden.

 

Gegoten snijfolies worden gemaakt door het materiaal uit te gieten tot het de juiste dikte heeft bereikt. Deze folie is beter vervormbaar en zal bij gebruik op vlakke ondergronden niet gaan krimpen. Vision d-sign maakt voor autoreclame alleen maar gebruik van gegoten snijfolie omdat deze van betere kwaliteit is en langer mooi blijft.

 

Carwrap folie is geschikt om voertuigen geheel of gedeeltelijk in de pakken. Het is goed vervormbaar en volgt de vormen van het voertuig. Het is een gegoten folie met als toevoeging dat er in de lijm luchtkanaaltjes zijn aangebracht, waardoor het zonder luchtbellen eronder kan worden aangebracht. Voor grote oppervlakken is dit de perfecte folie. Op onze snijplotter kunnen we ook deze folie in iedere  gewenste vorm snijden.

 

Printfolie gebruiken wij om full color afbeeldingen aan te brengen. Er zijn verschillende soorten folie die worden afgewerkt met laminaat waardoor het langer mooi blijft.

 

Montage

Voor het monteren van de reclame kijken we samen wanneer dit het beste uitkomt. Als het voertuig bij ons komt is het belangrijk dat deze goed schoon is. Er mag geen wax op de lak zitten. Wax is vettig waardoor de lijm van de folie niet voldoende hecht.

De delen waar de reclame op komt worden door ons goed schoongemaakt met speciale cleaner.

 

Na montage is het belangrijk dat de lijm de tijd krijgt om de uiteindelijke hechting te krijgen. De eerste vier weken na montage mag het voertuig nog niet gewassen worden, daarna is dit geen probleem. Door de wasstraat kan ook, maar een hogedrukspuit er van dichtbij opzetten gaat niet goed, dan kan de folie beschadigen.

 

Verwijderen

De folie is goed van het voertuig te verwijderen, tenzij de folie te lang er op blijft zitten. Op den duur droogt folie uit en gaat het brokkelen bij het verwijderen. De levensduur van de folie die Vision d-sign gebruikt is tussen de 5 en 8 jaar. Dit is afhankelijk van het merk en de kleur van de folie. 

Als een voertuig in de zon staat gaat het folie – maar ook de originele lak waar geen folie zit – iets verkleuren. Het kan dus zo zijn dat je een lichte verkleuring ziet als de reclame weer verwijdert wordt.